A VÍZ MOZGÁSA, FOLYÓ ÉS ÁLLÓVIZEK
(Forrás, patak, folyó, tó)
Felelevenítettük az előzetes tapasztalatainkat, amit a vízzel kapcsolatban megismertünk. Többször jártunk a természetvédelmi területünkön, ahol megfigyeltük a Gerje patakot, megfigyeltük merre folyik, milyen a színe, milyen hangokat ad a víz folyása. Megfigyeltük a víz sodrását, vízbe dőlt farönknél, zsilipnél...
Most bent a csoportszobában alakítottunk ki homok-víz asztalt. A homokbuckás asztalon lassan csorgattam a vizet a homok tetejére. Megbeszéltük a víz mozgását, gyorsaságát, merre folyt le, hogyan bomlott kis ágakra, mennyi ágra, majd hogyan egyesült ismét a víz, egy kis tó lett belőle. Azt mondták, hogy kis "barlangot" ásott ki a víz.
A vizsgálódás után eljátszottuk a patak, a folyó mozgását. Megfogtuk egymás kezét, kanyarogva "folydogáltunk", majd kört alakítva "tó", "tenger" lett belőlünk.
A víz asztalon az előzőleg barkácsolt hajókkal versenyeztünk.
VÍZIMADARAK VÉDELME
Nagyon sok képet gyűjtöttek és képeskönyveket hoztak be a gyerekek, melyek segítségével beazonosítottunk néhány nálunk honos vízimadarat. Megnéztük költőhelyüket, megbeszéltük, hogyan tudjuk védeni ezeket a madarakat.
Megismerkedtünk néhány vonuló madárral és visszaemlékeztünk, milyeneket láttunk a tavalyi kiránduláson az állatkertben.
VÍZIÁLLATOK FARSANGJA
Vízi és vízparti állatokat megjelenítő álarcok készítése
Farsangi álarcokat készítettünk papír csíkok tépésével és felragasztásával, ezekből lettek a madár fejek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése