2010. április 20., kedd

Föld 4.

Emberek közötti kapcsolatok
 
Ma délelőtt családi fényképeket és újságokból kivágott képeket hozott be több gyermek, (tegnap a beszélgető körben feladatnak adtam) ezekről beszélgettünk...
Megmutatták anyukájukat, apukájukat, testvérüket, nagyszülőket és önmagukat is. Néztünk olyan képet, ahol a kisbaba még az édesanya pocakjában él.
Próbáltuk életkor szerint rendezni a képeket a legfiatalabbaktól a legidősebbekig.
Beszéltünk az együvé tartozásról, a gyerekek és felnőttek megkülönböztetéséről, a különbözőségeket felsoroltuk.
Elmondtuk, hogy a gyerekek lehetnek lányok és fiúk.


Ezután játszottunk...
Egy négy tagú családi újság képet elvágtam négy felé. Majd felragasztottam a kisfiú képét és a kislány képét egy-egy  szekrény ajtajára. Ezután kértem, álljon mindenki oda, ahová tartozik.
Kérdésemre, hogy mit vesznek észre, rögtön mondták, hogy több fiú van mint lány.
Több féle módon kellett ezt bebizonyítaniuk.
Először megszámlálták külön a lányokat, fiúkat. Zolika máris mondta, hogy a 10 fiú több, mint a 6 lány.
Ezután kicsit nehezen, de rájöttek, hogy párosítással is megtudhatjuk az igazságot.



A felnőttek képét is felragasztottam, most azt kértem, álljon minden kisgyerek oda, amivé lesz, amikor felnő.
Beszélgettünk még arról ki hogyan nevezi a szüleit, kinek az anyukája vár most kisbabát? 
Nagyon jó, hogy mindenkinek van családja, és együtt élhetnek. A családtagok szeretik és segítik egymást. Beszélgettünk arról is, hogyan ünnepelnek a családok karácsonyt, születésnapokat, névnapokat, anyák napját, apák napját, és gyermek napot.
(Csoportunk is készülődik ANYÁK NAPJÁRA, de ez titok!) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése