2010. június 11., péntek

Anya,apa én már ezt is tudom...


Találós kérdések

Két szomszéd lakik egymás mellett,
mindenkit látnak,csak egymást nem.
Ha tükörbe pillantasz,kitalálod ,ez a:  (szem)

Egy istállóban 32 fehér ló.  (fogak)

Orra is van ,nem szagol
nyelve is van,nem beszél.  (cipő)

Tíz testvért takarok,télen igen hasznos vagyok.  (kesztyű)

Egy lyukon bebújsz,
két lyukon kibújsz.
Amikor bebújtál,
már ki is bújtál.  (nadrág)

Fésűs Éva: Az északok

Gyorsan jött és ment a nyár,
virágpapucsban szaladt,
telerakta gazdagon
a gyümölcsös kosarat.

Szélcipőben jött az ősz,
fázós fák alatt osont,
míg a gazda szüretelt,
lepergett a sárga lomb.

Hócsizmában jött a tél,
nagy pehelybatyut cipelt,
megcsúszott a tó a jégen,
fehér lett a jég,a kert.

Mezítláb jött a tavasz,
s akkora csodát csinált,
hogy kinyílt a gólyahír,
s kikeltek a kislibák.

Népköltés

Hétfőn egy szem makkot leltem,
kedden délben földbe tettem,
szerdán este vödröt vettem,
csütörtökön megöntöztem,
pénteken csak nézegettem,
szombaton csak büszkélkedtem,
s akár hiszed ,akár nem,
vasárnap az én tölgyfámról,
annak mind a tíz ágáról
száz szem makkot leszedtem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése