2010. február 27., szombat

Anya,apa én már ezt is tudom...

RESTÁR  SÁNDOR
 VÍZBE  ESTEM

Folyó folyik
vize árad
jaj az ingem
lassan szárad
vízbe estem
kiúsztam
most az egyszer
megúsztam.

NEMES  NAGY  ÁGNES
TÓ  ÉS  FŰZFA

Ez a tó, ez a tó
nyugtalankodó.
Vékony fodrát fogyhatatlan
sustorogtató.
És míg fordul erre- arra,
aztán visszahull,
áll fölötte, áll a fűzfa,
nagy hajába burkolózva,
mozdulatlanul.


WEÖRES  SÁNDOR
BÉKA  A  FA  TÖVÉN

 Béka a fa tövén,
 ezeréves, csodavén.
 Ugrik a kövön át,
 keresi a vacsorát.
 Nem kell neki libamáj,
 szúnyogokra foga fáj.
 Nem kell neki tele tál,
 bogarakat vacsorál.

MONDÓKÁK

Dirmeg, dörmög a medve,
nincsen neki jó kedve.
- Alhatnám , mert hideg van,
jobb most benn a barlangban.

DALOS  JÁTÉKOK, TÁNCOK

Szőjünk, fonjunk szép eladó lánynak
tizenhat rőf vásznat.
Hogyha ő azt tudná, bizony kiváltaná.
Lépd át, lépd át, akit szeretsz mondd meg!
Víz, víz, tiszta víz, tekenőbe tiszta víz,
Minek az a tiszta víz?
Ruhát mosogatni.
Minek az a tiszta ruha?
Bele öltözködni.



TÉL "TEMETÉS"

Dínom, dánom vigalom, nincs a táncra tilalom.
Induljon el a menet, temessük el a telet!

Haj ki kisze, kiszéce, gyűjj be sódar gömböce.
Vígan várjuk szent-Györgyöt, ének szóval Pünkösdöt.

Haj, ki kisze, haj, gyöjj be sódar gömböce!
Seres Maris otthon ül, a kiszére pentőt sző.
Haj, ki kisze, haj, győjj be sódar gömböce.
Piri Margit olyan híres asszony,ruhát kértünk a kiszére
nem volt szíves adni!

Kice- vice villő, gyűjjön rád a himlő!
Behoztuk a zöld ágat, kivisszük a kice-vicét!
Kice- vice villő, gyűjjön rád a himlő!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése