2010. március 27., szombat

" A HULLADÉK NEM SZEMÉT! "

" TÉMAHÉT "
2010. március 22. - 26.
Tovább folytattuk a játékos feladatokat...
Keddi napunk célja az volt, hogy megismerkedjünk mi a különbség a szemét és hulladék között,
hogy mi történik ha a talajba ássák, ha elégetik a szemetet, a hulladékot?
A gyerekek már tudták, hogy ez szennyezi a termő földet, a vizeinket és a levegőt.
Megismerkedtünk az újrahasznosítással előállított termékek emblémájával.
A csoportban kerestünk és találtunk is ilyeneket: papírzsebkendőt, szalvétát, tejes dobozt...
Több gyerek azt mondta, hogy otthon is fogja figyelni, hol fog látni ilyet?


A sétánk során már megfigyeltük, hogy a hulladék fajtákat milyen színű konténerbe kell elhelyezni.
Most megnéztük ezt " Öko Panna és Öko Palkó kalandjai című magazinban is.
Ezek után dobozokból barkácsoltunk.
Ez a feladat a szem-kéz koordinációt, a finommozgást, a kreativitást (is) fejlesztette.
Színes papírokat vágtak a dobozok méretére, hogy be tudják vonni, rá tudják ragasztani azokra.
Megszámláltuk, mennyi konténert készítettek és megneveztük színeiket.
A beléjük kerülő hulladék fajtákat is jelképesen lerajzolták, majd felragasztották.




 
Következett egy közös játék.
A csoportban aznap keletkezett hulladékokat a megfelelő tárolóba kellett helyezni.
Nagyon élvezték a gyerekek. Ezek után is így fogjuk szelektálni.
Majd az óviban lévő gyűjtőkbe visszük, a megtelt dobozok tartalmát.




  
Szerdán egy társasjátékot vittem be a csoportba.
"KUKATÜNDÉR"
Ez egy remek szelektív hulladékgyűjtést bemutató logikai, készségfejlesztő játék 3 - 9 éves gyermekeknek.
Ezzel a játékkal gyakoroltuk, mit hová kell tenni és miért.
A résztvevő gyerekek választottak egy-egy kukát.
( A készlet 9 darab élethű formájú szelektív hulladékgyűjtésre alkalmas kukát, 45 különféle hulladék képét ábrázoló kártyapárt, 5 * 9 darab hulladékgyűjtőt ábrázoló kártyát, 9 darab Kukatündér kártyát, valamint 10 darab , mátrixjátékhoz szükséges játéktáblát tartalmaz.
Nyolc féle játékszabályából választottam, a gyerekek életkorához és létszámához igazodva.
Tehát a választott kukák színeit megneveztük, a beléjük tartozó hulladékfajtákat is, majd gyűjtöttek kép kártyákat köréjük.
Megszámlálták kinek, hány kártyája van.
Most ismerkedtünk meg olyan kukákkal, melyeket idáig nem láttunk. 
A rózsaszínűbe a "ne dobd ki, valaki még örülni fog neki" dolgok kerültek.
A barna kuka a komposzté, a piros kuka a veszélyes hulladékoké, a fekete a háztartási szemétgyűjtő.









A következő játékunk memória és logikai fejlesztő játék volt.
A kártyákat lefordítottuk és párokat kellett találni, mely képek azonos hulladék fajtákat ábrázolnak.
Jó megfigyelést igényelt, mert gyorsan talált párt az a gyerek, aki megjegyezte melyik felfordított kép hol van.
Miután minden párt megtaláltunk, kitettük magunk elé a kártyákat.
Előbb becsléssel állapították meg kinek lehet a legtöbb, kicsit kevesebb, legkevesebb.
Majd számlálással ellenőriztük. 
Kiderült, hogy voltak akiknek ugyanannyi pár gyűlt össze.
Mindenkit megtapsoltunk, mert mindenki ügyesen játszott.





Csütörtökön  fém hulladékokból barkácsoltunk.

A feladat célja volt a kreativitás, az újrahasznosítás örömének átélése, a szem-kéz koordináció, finom mozgás fejlesztése.
Sörös, üdítős, konzerves dobozokat vontunk be színes papírokkal.
Egy részüket papír tépéssel, másukat nyírással. Majd ragasztottunk.
A ceruza tartókat fém tűzőgép kapcsokkal díszítettük.
A többiből  teke bábú lett.






Pénteken a beszélgetőkörben megtanultuk
Nemes Nagy Ágnes: A kukások című versét.
Elmeséltem H. turáni Mária: Vita a szeméttárolóban című meséjét,
majd anyanyelvi játékokat játszottunk.
Beszéltem a Föld Órája jelentéséről.
Megbeszéltük az elmúlt hét történéseit, örömeit.

A héten ötletes szerepjátékokat is játszottak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése