2010. március 20., szombat

VÍZ 8.

"DÍSZES  KÖVEK"
Kövek festése, díszítése
Kértem a gyerekeket, hogy gyűjtsenek érdekes formájú köveket környezetükben, vagy otthon.
Lotti nagyon sok és szép formájú kavicsot hozott nekünk.
Ezeket először megnézegettük, megtapintottuk. 
Mivel tegnap a talaj rétegeiről beszéltünk, megkérdeztem, ki tudja, honnan származik a kavics?
Pepő elmondta, hogy bánya tavakból vagy folyókból bányásszák ki, hernyótalpas kotrókkal, vízen markoló úszó kotrókkal. Ezt Dömsödön látta, arra felé vannak bánya tavak.
Én még hozzá tettem , hogy a szél is és a gleccserek is szállíthatnak kőzeteket.
Ezek után hozzá láttunk a munkához.
Sokan először egyszínűre festették a kavicsot, majd különféle mintákkal díszítették.
Petra nemzeti színű csíkokkal, Viki pöttyökkel...
A nagyobb kövek után a kisebbeket is díszítették. Ez igen ügyes finom motorikát igényelt, de a kicsik közül Betti, Heni, Hunor és Mónika is remekül dolgoztak.
A kész "művekből" kiállítást rendeztünk.

  

"CSEPPECSKÉK"  HANGSZERT  KÉSZÍTENEK  

A szelektíven gyűjtött műanyag palackokból hármat nem vittünk ki a gyűjtőbe. Ezeknek összehasonlítottuk nagyságát, formáját, megszámláltuk őket.
Ezek után elmondtam a gyerekeknek, hogy hangszert fogunk készíteni belőlük a táncunkhoz.
Megkérdeztem, hogyan tudnánk bele tenni a kavicsokból?
Mindjárt mondták, hogy szűk a palack nyílása.
Ekkor ketté vágtam a közepén a palackokat, bele rakosgatták a kisebb köveket, megszámláltuk melyikbe hány darab került, melyik több, kevesebb, ugyanannyi?
Ezután egymásra illesztettem a szétvágott részeket. Készen volt a ritmus hangszer. Megemelték, próbálták megítélni melyik a könnyebb, nehezebb?
Most már jöhetett a tánc, a Sándor napján...., a Fehér liliomszál..., Én kis kertet...
A zenészek közül volt aki az egyenletes ritmust, volt aki a dalok ritmusát rázta.





"SÁNDOR  NAPJÁN"  -  "CSEPPECSKÉK"  a szabadban

Végre jó idő lett! Ezért kimentünk az óvoda melletti játszótérre.
Cseppecskék a mozgást nagyon élvezték...
Az egyik padon észre vettek valamit, amiről azonnal tudták, hogy HELYTELEN viselkedés!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése