2010. május 16., vasárnap

Drámajáték és kooperatív tanulási technikák...

Ismét velünk játszott Gábor...
A FÖLD modulunkhoz kapcsolódó játékokat "hozott".
Egy rövid ráhangolódásban, követte a ritmikus szabályokat az egész csoport.
Majd testgyakorlatok következtek, melyekben a testséma fejlesztés, az oldaliság alakítása, a keresztcsatornák fejlesztése volt a cél.
Ezután sétálós gyakorlatokban gyakoroltuk a társas viselkedést, a kommunikációt.
("Mindenki- mindenkivel fogjon kezet, nézzen a szemébe, köszönjön, kérdezzen a másiktól valamit, simogassa meg a vállát...")




A bevezetés után spontán csoportokat (négyet) alakítottunk.
A szőnyeg négy sarkába leültek, kaptak egy-egy nagyméretű papírlapot.
Ezekre közösen erdőt kellett rajzolniuk.
A feladatból (mely kooperatív együttműködési technika és módszer) rengeteg észrevételünk született.
Láttuk, melyik csoportban ki lett a vezér egyéniség, hol tudták a feladatot konfliktus nélkül megoldani, milyen konfliktusok alakultak ki?
Az egyik csoportban az egyetlen nagycsoportos fiú nem tudta elviselni, hogy a kisebbek belerajzolnak az ő rajzába, ezért sírni kezdett. A megoldás az volt, hogy másik csoportba átmehetett, és ott megvalósíthatta az elképzelését sikeresen.
Még egy konfliktushelyzet volt, itt szintén nagycsoportos fiú sírni kezdett, mert az elképzelését a többiek figyelmen kívül hagyták. Megoldásként behatárolta Gábor az ő térfelét, így megnyugodva sikeresen befejezte a rajzolását.
Volt olyan csoport, ahol nem alakult ki együttműködés, vezető sem, mégis "elrajzolgattak" egymás mellett békésen.
Figyeltük azt is, melyik gyerek milyen színeket használ és hány félét, hiszen ez is mutatója az értelmi fejlettségnek.
Végül minden csoport megmutatta a többieknek a kész művet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése