2010. május 24., hétfő

Drámajáték és kooperatív tanulási technikák...

Újabb játékos feladatokat "hozott" nekünk Gábor...
Egy rövid ritmus - követéses ráhangolódás után, babszemeket osztott a gyerekeknek.
Ezekből egy-egy arcot kellett kirakniuk. (Előtte megbeszélték a fej részeit.)
A feladat célja volt a finommotorika, a testséma fejlesztése, a rész-egész érzékeltetése, a térbeli és síkbeli tájékozódás finomítása.
Amíg a csoport dolgozott, elmesélte a Borsószem hercegkisasszony című mesét.
Voltak olyan gyerekek, akik nem tudtak nekifogni a forma alakításnak, nekik segítettünk.
Miután elkészültek, mindenki felállhatott és megnézte a többiekét.


Következett egy "drámajáték":
A lányok "hercegnők", a fiúk "hercegek" lettek. Nekik taps jelre (lányok kettőre, fiúk háromra) kellett utánzó mozgásokat végezni.
Aki elrontotta, büntető (játékos) feladatot kapott...
Aztán körbeültek a gyerekek, sorban számokat kapott mindenki, 1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 4,...
Mindenkinek meg kellett jegyeznie a sajátját.
Aztán figyelem, gyorsaság, reakció fejlesztő játékos feladatok következtek:
-"Ha azt mondom, hogy 1, az egyesek felkelnek és helyet cserélnek!"
-"Ha azt mondom 4, a négyesek felkelnek és helyet cserélnek!"...
-"Azt mondom, a négyesek és a hármasok cseréljenek helyet!" (differenciálás, csak a nagyobbak tudták)
A játékot sokféleképpen kipróbálták.
Majd a kedvenc "tojás vagyok...." utánzó gyakorlatok következtek befejezésül.
(Legközelebb Gábor a Föld modul egyik témáját segíti feldolgozni kooperatív technikákkal...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése