2009. november 15., vasárnap

Tűz 6/1.

A TŰZ ÉS A FÖLD KÖLCSÖNHATÁSA
A TŰZ ÉS A FÖLD KAPCSOLATA


Megmelegszünk
"Öltözzünk melegen!"- Díszítés ragasztással


A szőnyegen ülve megbeszéltük, milyen évszak, hónap van. Ennek megfelelően rétegesen kell öltözködnünk.
Pepő és Viki behozták ruháikat és a többieknek megmutatták miben jöttek óvodába.



 Ezután a babáknak kerestünk melegebb ruhákat, fel is adták rá a gyerekek.





Ezután az asztalnál folytattuk.........
Papírból előre kivágott ruhadarabokra színes papírmozaikokat ragasztottak.
Megbeszéltük, hogy vannak egyszínű és mintás anyagok. A színeket, a mintákat megneveztük. A síkmértani formákat is.(Mihez hasonlít?)











Érdeklődve hallgattam, milyen az ízlésük
Gyakorolták a finom-mozgásokat , a rész-egész viszonyát a ragasztás menetén keresztül.
Örömömre, a legfiatalabbak bátran végezték el a feladatot!




A végén felöltöztettük a fiú és kislány bábot. Ezzel díszítettük a galériánkat.



"Öltözzünk melegen!"- Ruhák díszítése, a gombvarrás gyakorlása.


A nagyobbakkal a varrás technikáit gyakoroltuk segítséggel és önállóan is.
Kosárba tettem babaruhákat, előre kivágtam színes filcekből kisebb díszeket.





Megmutattam a könyvben a többféle technikát, hogyan is fogunk dolgozni.Előbb sokféle gomb közül válogattak, ízlésükre bíztam, melyiket szeretnék felvarrni. Megnéztük, hogy vannak 1-2-4 lyukú gombok, sokféle formájúak,nagyságúak, színűek. Mivel tűt használtunk, előtte a balesetmentes munkára is felhívtam a figyelmet.Célom volt a tapintásos észlelés és a finom-mozgások fejlesztése.A téri tájékozódás fejlesztése az irányok (le,fel) gyakorlásával.






Menet közben időjárással kapcsolatos verset (Aki fázik vacogjon...) mondogattunk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése